En iyi Oyunculuk Kitapları

1. Oyuncu Olmak İsteyen Parmak Kaldırsın

Vazgeçmeyenlerin ve vazgeçmesi gerektiği yeri bilenlerin kitabı…

Hayat bir sahne…

Doğduğun an senin için aralanır perde. Sana yazılan senaryoda ve biçilen süre içerisinde bazen evlat, bazen dost, bazen sevgili, bazen patron, bazen doktor, bazen oyuncu, bazen baba, bazen kardeş ve daha birçok bazen diye başlayan kimlik ya da diğer adıyla rollerinle hayatının başrolünü oynarsın.

Oyunun sonunda takdir görmek ister insan, alkışlanmak, onaylanmak ister. O da olur elbet ama olmayabilir de bazı zaman… Aslında eylemin ne olduğu değil sizin nasıl bir ruhunuz olduğu önemlidir. İyi bir oyuncu olmak için önce iyi bir insan olmak gerekir.

Yirmi yıldır sinema ve dizi sektöründe oyuncu menajeri ve eğitmeni olarak hizmet veren Tümay Özokur’un, birikimlerinden derleyerek kaleme aldığı OYUNCU OLMAK İSTEYEN PARMAK KALDIRSIN, hem oyuncu adaylarına motivasyon ve bilgi kaynağı olarak rehberlik edecek hem de hayatının oyuncusu olarak kalmak isteyenlere mutlu ve başarılı olmanın kapılarını aralayacaktır.

Tümay Özokur şöyle diyor: “Oyunculuk insan gibidir, bazen diptedir bazen gökte, beslenmezse, toprağın altında…”

“Hep denedin. Hep yenildin. Olsun. Yine dene. Yine yenil. Daha iyi yenil!”

-Samuel Beckett-

(Tanıtım Bülteninden)

Yazar: Tümay Özokur
Sayfa Sayısı: 256
Satın Al

2. Bu Rol Senin

Sınırlarını fark edersen onu aşabilirsin!

Uzun yılların birikim ve deneyimi, bir kitapta toplanıyor. Harika Uygur oyunculara ve oyuncu adaylarına kariyerlerinin başlangıcından sonuna dek kullanabilecekleri bir el rehberiyle merhaba diyor.

Deneme çekimi nedir?
Doğru kıyafet seçimi!
Uygun makyajın püf noktaları!
Ajans ve cast direktörü neye karşılık gelir?
Role nasıl hazırlanmalı, anda ve rolde nasıl kalmalı?
Sözleşme ve anlaşma yaparken dikkat etmeniz gereken noktalar!
Meditasyon ve hazırlık sürecinin yönetimi!

Bu el rehberini edinerek en önemli yatırımı yaptınız. O halde başlayalım ve o cümleye kendimizi hazırlayalım:
“Bu rol senin!”
(Tanıtım Bülteninden)

Yazar: Harika Uygur
Sayfa Sayısı: 232
Satın Al

3. Bir Karakter Yaratmak

“Stanislavski’nin tüm sistemini net bir dille anlatan bu kitap mutlaka okunmalı.”
-The Guardian-

“Stanislavski çalışmalarında bir dönüm noktası… pratik veya akademik olarak oyunculukla ilgilenen herkesin okuması gereken bir yapıt.”
-Times Higher Educational Supplement-

“Stanislavski üzerine birçok kitaba imza atan Benedetti, çok daha anlaşılır bir metin ortaya çıkıyor.”
-Library Journal-

“Önceki çevrilerden daha bütünlüklü, daha doğru ve daha anlaşılır…”
-Richard Hornby, California Üniversitesi-

“Yepyeni bir çeviri… Stanislavski etkileyici, kışkırtıcı ve bu kitabın da doğruladığı gibi bir deha.”
-The Times-

Bugüne kadar, okuyucular ve öğrenciler eksik, yanıltıcı ve okuması güç versiyonlarla yetinmek zorunda kaldı. Hatta bazı yanlış çeviriler, sistemin yorumlanması ve öğretilmesinde belirgin çarpıklıklara yol açtı. Sonunda, Stanislavski’nin çalışması canlı, büyüleyici ve eksiksiz bir metin olarak karşınızda. Çeviride, yazarın amaçlarına sadık kalındığı gibi, günümüzün oyuncularının anlayabileceği bir dil kullanılmıştır.
(Tanıtım Bülteninden)

Yazar: Konstantin Stanislavski
Sayfa Sayısı: 360
Satın Al
4. Bir Aktör Hazırlanıyor
Stanislavski’nin “sistemi” 1920’lerde ilk kez Ingilizceye çevrildiğinden bu yana, Batı’da oyuncu eğitiminde belirleyici bir etkiye sahip oldu. Stanislavski’nin bütünsel fiziksel teknik yaratmaya yönelik sistematik çabası, tiyatroda oyunculuk standartlarında bir devrim yarattı.Bugüne kadar, okuyucular ve öğrenciler eksik, yanıltıcı ve okuması güç versiyonlarla yetinmek zorunda kaldı. Hatta bazı yanlış çeviriler, sistemin yorumla sinde belirgin çarpıklıklara yol açtı. Sonunda, Stanislavski’nin çalışı ve eksiksiz bir metin olarak karşınızda. Çeviride, yazarın amaçlarına sadık kalındığı gibi, günümüzün oyuncularının anlayabileceği bir dil kullanılmıştır.

Bu, tiyatroya yapılan önemli bir katkıdır ve her şeyden önemlisi 20. Yüzyılın en büyük yenilikçilerinden biri olan Stanislavski’ye bir saygı duruşudur.

“Bir dönüm noktası… mutlaka okunmalı
Times Higher Education

“Mükemmel bir Stanislavski okuması.
Theatre Journal

“Yepyeni, duru bir çeviri.”
Entertainment Weekly

‘Metne sadık kalmak ve konuşma dilinin özgürlüğü kurulan denge, takdiri hak ediyor.”
Times Literary Supplement

Yazar: Konstantin Stanislavski
Sayfa Sayısı: 460
Satın Al

5. Oyunculukta Stanislavski Sistemi

Konstantin Stanislavski, bir yönetmen ve aktör, ayrıca Moskova Sanat Tiyatrosu’nun kurucularından biri olmasının yanı sıra, Batı tiyatro tarihinin oyunculuk alanında geliştirilmiş en etkili sistemlerinden birinin de yaratıcısıdır. Bir kısmı bugün bile kimi çevreler için hâlâ yol gösterici prensipler olan bu ilkeler bütünü, tasarlandığı dönemde bilimsel olarak kanıtlanabilecekleri savıyla çağdaşı olan diğer tiyatro kuramlarından ayrılıyordu. Whyman’ın bu çalışması, söz konusu iddianın günümüzdeki akıbetini yakından izlerken, sistemin modası geçmiş bir önerme olduğu yönündeki görüşleri de mercek altına alıyor. Ayrıca, Stanislavski’nin diğer kuramcılarla arasındaki koşutlukları ve farklılıkları da irdeleyerek hem dönemsel bir döküm hem de retrospektif bir tartışma olma özelliğini taşıyor. Her durumda, aktör eğitimi ve aktörün bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi konusunda ortaya konmuş tüm çağdaş fikirlere eğilen, titiz, tazeleyici bir perspektif sunuyor çalışma.

Yazar: Rose Whyman
Sayfa Sayısı: 350
Satın Al

6. Rol Yapmayın Lütfen

Rol Yapmayın Lütfen, gerçek bir oyuncu olmak isteyenlere ‘rol yapmayın lütfen’ tavsiyesinde bulunan bir Eric Morris kitabı. Bu yönüyle, oyunculuk ekseninde yıkıcı bir argümanın peşinden koşuyor gibi görünse de, esasında bir o kadar yapıcı bir şeyden bahsediyor. Eric Morris’in OLMA adını verdiği metoduna paralel olarak, bir oyuncunun rol yapmasının değil, yalnızca kendi OLMAsının gerekliliğini vurguluyor. Bunun da ancak toplumsal zorunlulukların ötesine geçerek, gerginlik durumundan arınarak ve bireysel özgürleşmeyi sağlayarak mümkün olacağına dikkat çekiyor. Bir bakıma, rol yapmadan oyuncu olmaya giden yolun yöntemsel analizini sunuyor kitap.

Eric Morris yazar yönetmen, film ve sahne prodüktörü. Halen Los Angeles’ta yaşıyor, oyunculuğa dair çeşitli konularda dersler veriyor ve atölyeler düzenliyor. Eric Morris ABD’de en çok tanınan ve başvurulan oyuncu koçlarından biri. Yetiştirdikleri arasında Jack Nicholson, Greg Mullavey, Sue Lyon, Michael Parks, Linda Crystal, Teri Garr ve Arnold Schwarzenegger gibi oyuncular yer alıyor.
(Tanıtım Bülteninden)

Yazar: Eric Morris
Sayfa Sayısı: 245
Satın Al

7. Oyunculuk Eğitimi Üzerine Bütün Yapıtları 1

Müjdat Gezen, hiç şüphesiz Türk tiyatrosunun yetiştirdiği, yaşayan en büyük efsanelerden biridir. Her şeyden önce, canlandırdığı karakterlerle toplumun ortak belleğinde yer etmiş, kuşaklar boyu herkesin beğenisini kazanmış usta bir oyuncudur. Oyunlarında sahicilikten ve doğruluktan asla taviz vermemiş, iyiliği ve güzelliği eşyada değil insanın kendisinde arayan, üstelik bu arayışı öğrencilerine de aşılamaya gayret eden müstesna bir yazar, yönetmen ve eğitmendir. Bu uğurda bin bir zorluk ve özveriyle açtığı Müjdat Gezen Sanat Merkezi’nin (MSM) kuruluş hikâyesi ve felsefesi, Türk tiyatrosu tarihinde ayrı bir bölüm ayırmayı gerektirir.

İşte biz de bu nedenle Müjdat Gezen’in Bütün Yapıtları kapsamında yayımlayacağımız eserlerinin ilkini tiyatro kitaplarına ayırarak, sırasıyla Oyuncunun Elkitabı, Oyunculuk Eğitimi, Oyunculuğun Felsefesi ve İnsan Neden Oyuncu Olmak İster?.. adlı kitaplarını tek bir ciltte topladık. Tiyatro öğrencilerine ve tüm oyuncu adaylarına rehberlik edecek bir başvuru kaynağı niteliğindeki bu derleme, tiyatroyla geçen bir ömürden damıtılmış öneri
ve tavsiyelerle dolu.

(Tanıtım Bülteninden)

Yazar: Müjdat Gezen
Sayfa Sayısı: 372
Satın Al

8. Oyunculuk Sanatı 1

Tiyatro ile uğraşanlar ve öğrenciler için hazırlanmış bu kitap, dünyanın her yanındaki ünlenmiş oyuncuların, kendi teori, teknik ve pratiklerinden ortaya çıkardıkları, oyunculuk üzerine görüşlerini içeriyor. Antik Yunan’dan günümüze, tüm tiyatro tarihinin sahne ustalarının yaşamlarına ait bilgiler ile onların seçkin yazı örneklerinden oluşan bu çalışma, 1000’in üstünde sanatçıyı kapsıyor. İki cilt olacak bu yapıt, bu önemli ve hacimli kitaptan seçki yapılarak hazırlandı. Seçim yapılırken, yazı sahiplerinin ülkemizde tanınmış olması ile yazıların tiyatro pratiğimize yeni ışıklar tutacak özellikte olması göz önüne alındı. Tiyatro yaşamından çıkarılmış bu sonuçlar, her sanatta olduğu gibi, tiyatroda da teori ile pratik arasındaki keşfedilmesi gereken etkileşimin boyutlarını bulmamıza yardımcı olacaktır.

Yazar: Helen Krich Chinoy, Toby Cole
Sayfa Sayısı: 135
Satın Al
9. Gerçekçi Oyunculuk

Gerçekçi dram sanatında (tiyatro-sinema), seyircinin izlediklerine inanmasının sağlanması için gerekli olan gerçeklik illüzyonu, ancak, oyuncunun sahiciliği sayesinde yaratılır.Bu çalışmada, oyuncunun, Sahiciliği nasıl yakalayabileceği, Duygularını nasıl harekete geçirebileceği, Oynadığı karakterle nasıl empati kurabileceği-özdeşleşebileceği, Tepkilerinin nasıl sahici, doğru, doğal, spontane, sürekli-kesintisiz, orijinal, özgün olabileceği, Nasıl “rol yapmaktan” kurtulup, rolü “yaşayabileceği” gibi sorulara cevaplar aramaya; Bu bağlamda, gerçekçi oyunculuğa dair kendi öznel ve kişisel bakış açımı yansıtan; bir oyuncu ve oyunculuk eğitmeni olarak yaptığım çalışmaların sonucunda geliştirdiğim ve “Etki-Tepki Yöntemi” adını verdiğim oyunculuk yöntemimi anlatmaya gayret ettim.
-Nazım Uğur Özüaydın-
(Tanıtım Bülteninden)

Yazar: N. Uğur Özüaydın
Sayfa Sayısı: 64
Satın Al
10. Uygulamalı Yaratıcı Oyunculuk
Uygulamalı Yaratıcı Oyunculuk adlı kitapla, oyunculuğunuzu ortaya çıkarmakla kalmayıp, geliştirmeye ve iyi bir oyuncu olmaya dair birçok konu hakkında bilgiye de ulaşacaksınız.
Bir oyuncu sahnede rolünü canlandırırken nasıl durmalı, nasıl nefes almalı, rolünün gereklerini daha doğal ve rahat bir şekilde nasıl yapmalı gibi soruların da cevabını bu kitapta bulacaksınız. Elinizdeki kitap, bir oyuncu için gerekli olan ses ve vücut kullanma tekniğiyle ilgili önemli bilgilerin yanı sıra, konuyla ilgili keyif alacağınız örnek uygulamalarıda içermektedir. Doğaçlamalarla zenginleştirilen bu kaynak konservatuvar sınavlarına hazırlananların yanı sıra, okul tiyatroları ve amatör tiyatrolarda oyunculuğunu geliştirmek isteyen her birey için de eşsiz bir hazine niteliğinde.
Yazar: Yılmaz Arıkan
Sayfa Sayısı: 306
Satın Al

PaylaşShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

Bir cevap yazın